Cursus Politiek Actief eind maart van start: meld je nu aan!

De cursus bestaat uit vijf (vooralsnog digitale) avondbijeenkomsten en wordt georganiseerd door Pro Demos, ondersteund door de griffie van de gemeenteraad van Westerveld. Met deze cursus wil de gemeente de lokale democratie versterken en mensen kennis laten opdoen over hoe lokale politiek in de praktijk werkt. De betrokkenheid bij de lokale politiek vergroten is het doel. Zelf politiek actief worden mag, maar is zeker niet nodig om deze cursus te kunnen volgen! Vanzelfsprekend zullen de maatregelen in verband met het coronavirus tijdens de cursus in acht genomen worden.

Programma en data

Tijdens de eerste vier bijeenkomsten is er aandacht voor onder andere politieke partijen, verkiezingen, besluitvorming binnen de gemeente, debatteren en de instrumenten van de raad. Ook is er gelegenheid om kennis te maken met raadsleden. De eerste vier cursusavonden vinden plaats op woensdag 31 maart en 7, 14 en 21 april van 20:00 uur tot uiterlijk 22.00 uur. Tijdens de vijfde en laatste avond, op maandag 26 april, wonen de cursisten een raadsvergadering bij.

Aanmelden

Aanmelden kan tot en met 18 maart 2021 via griffie@gemeentewesterveld.nl. Vermeld daarbij uw naam, adres en telefoonnummer en geef uw motivatie voor deelname aan de cursus door. Er is ruimte voor maximaal twintig cursisten. Heeft u nog vragen dan kunt u bellen met de griffie: (0521) 349 343