Stop met de heksenjacht in Westerveld

• Het lang verwachte rapport van het RIVM is gepresenteerd. Er zijn geen gezondheidsrisico’s voor omwonenden van bollenvelden aangetoond. Daar zijn we heel blij mee want er is dus geen aanleiding om aan te nemen dat de veiligheid van onze inwoners in het geding is. Er staat echter ook dat wellicht meer onderzoek nodig is. De discussie zal dus helaas nog wel doorgaan in onze gemeente. Maar, de nog steeds ongefundeerde hetze tegen de agrarische sector in onze gemeente MOET echter nu wel STOPPEN! Stop met de milieu activistische activiteiten en met het uitspelen van mensen tegen elkaar. Laat mensen weer gewoon met plezier wonen, werken en recreëren in deze gemeente zonder angstgevoelens te veroorzaken, aan te wakkeren en in stand te houden met niet wetenschappelijk onderzoek. Voorkom Groningse/Drentse windmolen taferelen in deze gemeente. De telers doen dagelijks heel veel om tegemoet te komen aan de zorgen van inwoners. Geef hen dan ook de ruimte om te ondernemen. En stel dan ook gelijk het bestemmingsplan buitengebied vast!”