VVD stelt kritische vragen over ondernemersklimaat in de gemeente.

PERSBERICHT REGIONALE MEDIA

Dwingeloo, 29 juni 2021

FRACTIE VVD WESTERVELD STELT KRITISCHE VRAGEN OVER ONDERNEMERSKLIMAAT

In de raadsvergadering van 29 juni j.l. heeft de fractie van VVD Westerveld kritische vragen gesteld over het ondernemersklimaat in de gemeente. Directe aanleiding voor deze vragen was een gesprek met Abe en Petra Brouwer, horecaondernemers uit de gemeente. Deze ondernemers dreigen de moed te verliezen in hun toekomstplannen voor hotel-restaurant Ludiek in Havelte. Renate Masselink: “De VVD fractie heeft met verbazing het verhaal van dit ondernemerspaar gehoord, hun emotie en onmacht gezien. Wij maken ons zorgen over de communicatie van de gemeente naar deze en andere ondernemers in onze gemeente en hebben hierover dan ook enkele vragen gesteld aan het college”. De VVD maakt zich al jaren hard voor een goed ondernemersklimaat in de gemeente en betreurt het dat deze vragen nodig waren. Masselink vervolgt: “Los van de inhoud van de aanvragen van deze ondernemer, zit er vooral heel veel onbegrip, ergernis, moedeloosheid en wantrouwen richting onze gemeente vanwege de communicatie, of het gebrek hieraan, door medewerkers van deze gemeente en door het college van Burgemeester en Wethouders”.

Bij deze ondernemer worden mondelinge toezeggingen gevolgd door handhaving. Beperkingen in mogelijkheden worden gevolgd door toestemming, helaas wel pas nadat de activiteiten weer zijn beëindigd wegens dreiging met een dwangsom. Collegeleden lijken elkaar tegen te spreken en het aantal ambtenaren waar deze ondernemer mee te maken heeft, is niet bij te houden. Het is volstrekt onduidelijk wat nu wel of niet is toegestaan en welke mogelijkheden er zijn voor deze ondernemers om hun bedrijfsactiviteiten te kunnen continueren en uitbreiden in de toekomst.

Masselink besluit: “De fractie van VVD Westerveld is altijd bereikbaar voor inwoners en ondernemers van deze gemeente die zich niet gehoord of gezien voelen door de gemeente. Wij zijn ervoor om de belangen van alle inwoners en ondernemers te behartigen!”

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Renate Masselink via 06-13739800.

Met vriendelijke groet,

Namens de VVD fractie,